FAQ

✨ Vanliga frågor

Här har vi samlat svar på några av de vanligaste frågorna. Hittar du inte det du söker? Tveka inte att höra av dig via - Kontakta oss eller e-mail: info@hermines.se

---

∞ Hur beställer jag ett smycke?

  • Lägg det smycke du önskar i varukorgen och följ instruktionerna i kassan.
  • När ditt köp är slutfört får du en orderbekräftelse via e-post.

---

🚚 Hur lång är leveranstiden?

  • Vanligtvis levereras beställningar inom 2–8 arbetsdagar.
  • Under kampanjer och högtider kan leveranstiden bli något längre.
  • Alla smycken skickas från Sverige.

---

> Skickar ni internationellt?

  • Ja, vi skickar inom EU-länderna.

---

> Vill du beställa från ett land utanför EU?

  • Kontakta oss i så fall via e-post på info@hermines.se så att vi kan diskutera detaljerna med dig.

---

> Kan jag förbeställa ett smycke?

  • Om en produkt är tillfälligt slut finns det oftast möjlighet att lägga en förbeställning - i mån av tillgång på de önskade materialen.
  • Vill du veta om ett specifikt smycke går att förbeställa? Kontakta oss gärna via kontaktformuläret eller mejla till: info@hermines.se

---

> Hur lägger jag en förbeställning?

  • Du kan förbeställa smycken via vårt kontaktformulär eller genom att mejla oss direkt.
  • Leveranstiden varierar och bestäms i samråd med dig – så att allt blir precis som du önskar.

---

⏳ Leverans förbeställningar & personliga smycken

  • Förbeställda smycken har normalt en leveranstid på 9–21 arbetsdagar, beroende på materialtillgång och säsong.
  • Vid personliga beställningar sker leverans efter individuell överenskommelse, då varje smycke skapas för hand utav oss.

---

📦 Vad kostar frakten?

  • Frakt inom Sverige kostar 59 kr.
  • Fri frakt vid köp över 1500 kr.
  • Vid beställning utanför Sverige kan leveranskostnad och leveranstid variera beroende på mottagarland. Exakt fraktkostnad visas i kassan efter du fyllt i din leveransadress.

---

✉  Hur kan jag kontakta kundtjänsten?

  • Du kan kontakta oss antingen via e-post: info@hermines.se eller via vårt kontaktformulär som du hittar under: Kontakta oss - där du även hittar kundtjänstens telefonnummer och telefontider. 

---

Hur gör jag en retur?

  • Retur är kostnadsfri hos HerMine’s.
  • Du har 14 dagars ångerrätt från att du mottagit ditt smycke.
  • Kontakta oss via e-post info@hermines.se innan du returnerar.
  • Smycket ska vara i oanvänt skick i originalförpackning.
  • Läs gärna mer under - Retur & Byten - hur du gör.

---

♻️ Kan jag byta ett smycke?

  • Ja, du kan byta storlek eller välja ett annat smycke inom 14 dagar.
  • Läs gärna mer under - Retur & Byten - hur du gör.

---

?? Behöver du hjälp med retur eller byte?

  • Vi guidar dig gärna genom hela processen.
  • Hör av dig via kontaktformuläret eller maila till: info@hermines.se
  • Vi svarar vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar 

---

🎁 Tävlingar & gåvor

  • Produkter som erhållits som vinst i tävlingar eller som gåva från HerMine’s omfattas inte av retur- eller bytesrätt.

---

🎁 Erbjuder ni presentinslagning?

  • Varje smycke levereras vackert förpackat, redo att ges bort.
  • Vill du skicka ett smycke direkt som gåva? Hör av dig via - Kontakta oss eller e-mail: info@hermines.se , så ordnar vi det.

---

📐 Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?

  • Under “Storleksguide” som finns i varje produktbeskrivning ( förutom ONESIZE) hittar du konkreta informationer.
  • Har du frågor är du alltid välkommen att skriva till oss: info@hermines.se

---

∞ Hur tar jag hand om mina smycken?

  • Smycken mår bäst av att inte komma i kontakt med parfym, lotioner eller rengöringsmedel.
  • Förvara gärna ditt smycke i medföljande ask/tygpåse när det inte används.
  • Läs gärna mer under -  Smyckeguiden


 
Senast uppdaterad: 24 Juli 2025

Utforska gärna

VÅRA MALAS:

VÅRA SENASTE KREATIONER: