FAQ
✨ Vanliga frågor
Här har vi samlat svar på några av de vanligaste frågorna. Hittar du inte det du söker? Tveka inte att höra av dig via - Kontakta oss eller e-mail: info@hermines.se
---
∞ Hur beställer jag ett smycke?
- Lägg det smycke du önskar i varukorgen och följ instruktionerna i kassan.
- När ditt köp är slutfört får du en orderbekräftelse via e-post.
---
🚚 Hur lång är leveranstiden?
- Vanligtvis levereras beställningar inom 2–8 arbetsdagar.
- Under kampanjer och högtider kan leveranstiden bli något längre.
- Alla smycken skickas från Sverige.
---
> Skickar ni internationellt?
- Ja, vi skickar inom EU-länderna.
---
> Vill du beställa från ett land utanför EU?
- Kontakta oss i så fall via e-post på info@hermines.se så att vi kan diskutera detaljerna med dig.
---
> Kan jag förbeställa ett smycke?
- Om en produkt är tillfälligt slut finns det oftast möjlighet att lägga en förbeställning - i mån av tillgång på de önskade materialen.
- Vill du veta om ett specifikt smycke går att förbeställa? Kontakta oss gärna via kontaktformuläret eller mejla till: info@hermines.se
---
> Hur lägger jag en förbeställning?
- Du kan förbeställa smycken via vårt kontaktformulär eller genom att mejla oss direkt.
- Leveranstiden varierar och bestäms i samråd med dig – så att allt blir precis som du önskar.
---
⏳ Leverans förbeställningar & personliga smycken
- Förbeställda smycken har normalt en leveranstid på 9–21 arbetsdagar, beroende på materialtillgång och säsong.
- Vid personliga beställningar sker leverans efter individuell överenskommelse, då varje smycke skapas för hand utav oss.
---
📦 Vad kostar frakten?
- Frakt inom Sverige kostar 59 kr.
- Fri frakt vid köp över 1500 kr.
- Vid beställning utanför Sverige kan leveranskostnad och leveranstid variera beroende på mottagarland. Exakt fraktkostnad visas i kassan efter du fyllt i din leveransadress.
---
✉ Hur kan jag kontakta kundtjänsten?
- Du kan kontakta oss antingen via e-post: info@hermines.se eller via vårt kontaktformulär som du hittar under: Kontakta oss - där du även hittar kundtjänstens telefonnummer och telefontider.
---
⇄ Hur gör jag en retur?
- Retur är kostnadsfri hos HerMine’s.
- Du har 14 dagars ångerrätt från att du mottagit ditt smycke.
- Kontakta oss via e-post info@hermines.se innan du returnerar.
- Smycket ska vara i oanvänt skick i originalförpackning.
- Läs gärna mer under - Retur & Byten - hur du gör.
---
♻️ Kan jag byta ett smycke?
- Ja, du kan byta storlek eller välja ett annat smycke inom 14 dagar.
- Läs gärna mer under - Retur & Byten - hur du gör.
---
?? Behöver du hjälp med retur eller byte?
- Vi guidar dig gärna genom hela processen.
- Hör av dig via kontaktformuläret eller maila till: info@hermines.se
- Vi svarar vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar
---
🎁 Tävlingar & gåvor
- Produkter som erhållits som vinst i tävlingar eller som gåva från HerMine’s omfattas inte av retur- eller bytesrätt.
---
🎁 Erbjuder ni presentinslagning?
- Varje smycke levereras vackert förpackat, redo att ges bort.
- Vill du skicka ett smycke direkt som gåva? Hör av dig via - Kontakta oss eller e-mail: info@hermines.se , så ordnar vi det.
---
📐 Hur vet jag vilken storlek jag ska välja?
- Under “Storleksguide” som finns i varje produktbeskrivning ( förutom ONESIZE) hittar du konkreta informationer.
- Har du frågor är du alltid välkommen att skriva till oss: info@hermines.se
---
∞ Hur tar jag hand om mina smycken?
- Smycken mår bäst av att inte komma i kontakt med parfym, lotioner eller rengöringsmedel.
- Förvara gärna ditt smycke i medföljande ask/tygpåse när det inte används.
- Läs gärna mer under - Smyckeguiden
Senast uppdaterad: 24 Juli 2025

Vill du veta mer om de olika kristallernas spirituella egenskaper?

Är du nyfiken på musslors, pärlors och snäckors symbolik?